Kijkcijfers zomervakantie week 1
De eerste week van de zomervakantie met Vier Vuisten-films ligt inmiddels achter ons. In totaal waren er afgelopen week acht films te zien op RTL7 met in de hoofdrol Bud Spencer, Terence Hill, of beiden. Hoe goed, of slecht, zijn de films bekeken?
Wat direct opvalt is dat beide Trinity films het beste zijn bekeken, ‘De vier vuisten van de Duivel’ wist zelfs meer dan een miljoen kijkers te trekken, met een gemiddelde van ruim 300.000 kijkers. De slechtst bekeken film is ‘Banana Joe’, hier hebben gemiddeld maar 49.000 mensen naar gekeken. Het was niet alleen de eerste Vier Vuisten-film van de week, maar startte ook nog eens vrij laat, om 23:30 uur. Ongetwijfeld heeft dit bijgedragen aan de slechte kijkcijfers.
In vergelijking met de kijkcijfers van veel bekeken programma’s zoals het journaal en ‘De slimste mens’ kun je wel stellen dat de films matig zijn bekeken. Als je puur naar RTL7 kijkt valt wel op dat cijfers in vergelijking met de gehele dag flink omhoog schieten voor deze films. Vooral de films die rond half negen starten trekken dan behoorlijk veel kijkers in vergelijking met de rest van de dag.
Hieronder kun je de exacte cijfers terugvinden voor alle acht films.
Dag | Titel | Kijkdichtheid | Marktaandeel | Gemiddeld | Totaal |
Zo 25 juli | Banana Joe | 0,3 | 5,5 | 49.000 | 191.000 |
Ma 26 juli | De linker- en de rechterhand van de Duivel | 1,4 | 5,1 | 221.000 | 776.000 |
Ma 26 juli | De Duivel kent geen genade | 0,6 | 6,3 | 102.000 | 472.000 |
Di 27 juli | De vier vuisten van de Duivel | 2,0 | 7,3 | 317.000 | 1.030.000 |
Di 27 juli | Blauwe bonen voor twee binken | 0,7 | 7,5 | 106.000 | 409.000 |
Wo 28 juli | De vier vuisten de lucht in | 0,7 | 4,4 | 111.000 | 471.000 |
Do 29 juli | De vier vuisten op safari | 0,9 | 3,2 | 148.000 | 595.000 |
Do 29 juli | Supersmeris | 0,6 | 4,6 | 104.000 | 356.000 |
Kijkdichtheid: Het percentage kijkers binnen de doelgroep dat gemiddeld naar het programma of de zender keek.
Marktaandeel: Het percentage kijkers naar het programma of de zender gebaseerd op het TOTAALe kijkerspubliek binnen de doelgroep.
Gemiddeld: Het gemiddeld aantal personen dat naar het programma heeft gekeken (kijkdichtheid).
Totaal: Het aantal personen dat minimaal 1 minuut aaneengesloten naar het programma heeft gekeken (bereik).